MY BRIEF ENGLISH TIPS - What to Say When You Don’t Understand





Some of these short phrases you shouldn't forget.Try memorizing some of these phrases.


I'm sorry, what?                                          

what'd say?

what was that?

What does that mean..?

Could you repeat that?

Would you repeat that, please?

Would you mind repeating that?

Can you repeat that?

Can you elaborate?

Sorry didn't catch that.

Slow down.

I'm not following.

Come again?

I don't get it.

what do you mean?

That doesn't make sense to me.

Tell me one more time.

in other words.

Help me understand.

paraphrase

Putting two and two together.

Are you with me?


Pronunciation: 

  Rachel's English




Portuguese (Brazil): 


Desculpe, o quê?

O que você disse?

O que foi isso?

O que isso significa...?

Você poderia repetir isso?

Você poderia repetir isso, por favor?

Você se importaria de repetir?

Você pode repetir isso?

Você pode elaborar?

Desculpe, não entendi.

Diminua a velocidade.

Não estou entendendo.

Como é?

Não estou entendendo.

O que quer dizer com isso?

Isso não faz sentido para mim.

Diga-me mais uma vez.

Em outras palavras.

Ajude-me a entender.

parafrasear

Juntando dois mais dois.

Você está comigo?




Comments

Popular Posts